...zaprasza uczniów do wspólnej nauki programowania w języku Scratch. Przygotowane materiały edukacyjne w kreatywny i twórczy sposób pomogą w nauce kodowania.
Kursy programowania w Scratch z Klubem Młodego Programisty to łącznie 16 spotkań dedykowanych uczniom klas 1–3 i 4–8 szkół podstawowych, które pozwolą w ciekawy sposób rozpocząć przygodę z programowaniem.
„Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty” –> przejdź do kursu: https://it-szkola.edu.pl/kkurs,kurs,212
„Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty” –> przejdź do kursu: https://it-szkola.edu.pl/kkurs,kurs,213
Każdy z kursów został podzielony na osiem oddzielnych lekcji stanowiących spójną całość. Ich głównym elementem jest 30-minutowe wideo, w którym trenerzy Klubu Młodego Programisty przedstawiają, jak przygotować aplikację omawianą w danym module. Założenie kont zgodnie z instrukcją umożliwi uczestnikom realizację całości materiału zdalnie, a także powrót do kursu we własnym zakresie – w dogodnym miejscu i czasie.
Kursy w ciekawy sposób wprowadzą uczniów w świat programowania, są też zgodne z podstawą programową. Ich celem jest rozwinięcie u dzieci zainteresowań programistycznych i umiejętności w tym zakresie poprzez naukę wizualnego języka programowania Scratch. Dzięki temu, że kursy dostępne są na bezpłatnej platformie on-line, wszyscy uczniowie w równym stopniu mogą wykorzystywać swoje szanse edukacyjne i kształtować kompetencje kluczowe. Ukończenie kursu uprawnia również ucznia do pobrania certyfikatu uczestnika.
Więcej informacji na temat kursów znaleźć można w komunikacie KPRM, na stronie gov.pl/koduj oraz na platformie OSE IT Szkoła: https://it-szkola.edu.pl/news,art,253.
Przekonajcie się sami, że programować każdy może!
Kursy e-learningowe z nauką programowania w języku Scratch zostały przygotowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych” realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów i Państwowy Instytut Badawczy NASK.
Materiały są kontynuacją dotychczasowych działań na rzecz upowszechnienia nauki programowania wśród uczniów szkół podstawowych, ich rodziców i nauczycieli realizowanych w ramach Klubu Młodego Programisty.
ZESPÓŁ OSE
LINKI:
Moduł 1.
Wstęp. Zanim stworzę pierwszy program:
https://www.youtube.com/watch?v=X7P9Sw8VxDA
Tematyka: Zakładanie konta na platformie Scratch 3.0, poznanie podstawowych funkcjonalności programu Scratch 3.0, dodawanie duszków, dodawanie tła, tworzenie prostego programu.
Moduł 2.
Rakieta – animacja stworzonego obiektu:
https://www.youtube.com/watch?v=i3l1JgRiduk
Tematyka: Poznanie funkcjonalności wbudowanego w Scratch 3.0 edytora graficznego, wykorzystywanie różnych kostiumów do osiągnięcia efektu animacji bohatera.
Moduł 3.
Kosmiczny wyścig – tworzymy grę:
https://www.youtube.com/watch?v=HE7oWMku5Kg
Tematyka: konstrukcje warunkowe i rola zmiennych, konstrukcje warunkowe, rola zmiennych w programowaniu.
Moduł 4.
Mecz w kosmosie – tworzymy grę: projekt i modyfikacje:
https://www.youtube.com/watch?v=V3AedfGwRGg
Tematyka: Projektowanie gry, tworzenie skryptów, omówienie różnych wariantów modyfikacji i rozbudowy projektu.
Moduł 5.
Pac Man – improwizacja – tworzymy grę: jeden program i wiele duszków: https://www.youtube.com/watch?v=Bd_E0BXydCU
Tematyka: Wykorzystanie wielu duszków i zależności pomiędzy nimi, nadawanie i odbieranie komunikatów, rozbudowane konstrukcje warunkowe.
Moduł 6.
Moduł 6. Wielki Wóz – wykorzystanie rozszerzeń
https://www.youtube.com/watch?v=s3mBJAer_hg
Poznanie funkcjonalności rozszerzenia „pisak”
Wykorzystanie „moich bloków” podczas tworzenia projektu
Moduł 7.
Kosmiczna przygoda – tworzymy grę: rozbudowujemy skrypty
https://www.youtube.com/watch?v=k210tSbA-6s
Wykorzystanie konstrukcji warunkowych zmiennych oraz funkcji podczas tworzenia skryptów. Różne możliwości rozbudowy omawianej gry
Moduł 8.
Kultura remiksu – społeczność Scratch i zasady remiksowania.
https://www.youtube.com/watch?v=bGaCszKU_Yo
Zasady remiksowania projektów (zobacz projekt), korzyści płynące z możliwości remiksowania, prawo autorskie. Społeczność Scratch 3.0.
Źródło:
https://it-szkola.edu.pl/kkurs,kurs,213?fbclid=IwAR2opTb0uohLI6RIgHTlKPt1P82Cjcykn8wzvD-oNzbamIVtZyPdzBG4eig